adelgazar

lunes, 8 de noviembre de 2010

i finalment el nostre...




Projecte final: La granja


INTRODUCCIÓ


Per treballar aquesta temàtica hem escollit el programa JClic, relacionat amb les noves tecnologies, amb l’objectiu de que els nens/es aprenguin a través del joc i interactuïn amb la tecnologia. Creiem que és una eina senzilla i alhora educativa. Hem realitzat una activitat educativa per a cada etapa tenint en compte les necessitats del nen/a, els seus interessos i el seu procés d’aprenentatge.


Tot això ho aplicarem en un ambient càlid d’afecte i confiança, per a que els nens tinguin una bona integració social. Esperem que us agradi i que us sigui profitós com a educadors/es.

 ELS OBJECTIUS GENERALS DEL PROJECTE SÓN:

  • Conèixer els animals.
  • Aprendre els noms dels animals.
  • Interactuar amb les noves tecnologies.
  • Aprendre nous conceptes.
  • Potenciar el gust per els animals.
  • Relacionar l’animal amb el seu hàbitat.
  • Gaudir i participar en les activitats proposades.
  • Mantenir l’atenció mentre dura l’activitat
  • Introduir els colors a través dels animals.
  • Ser capaç de participar activament en activitats col·lectives.
  • Saber esforçar-se per vèncer les dificultats i demanar ajuda a la persona adulta quan calgui.
  • Actuar amb respecte i curiositat davant de les activitats proposades per l’educador/a.
  • Comprendre les normes per realitzar les activitats.
  • Ser capaç de tolerar intervals d’espera curts sense poder intervenir, en situacions concretes.
  • Mostrar els seus interessos i preferències amb l’actitud corporal i l’expressió verbal.
  • Identificar imatges que representin els animals de les activitats que es realitzen.
  • Establir una comunicació positiva entre educador/a i alumne.


ACTIVITATS

  • Activitat 1 (de 3 a 4 anys) Quin so fa cada animal?
Aquesta activitat tracta de que els nens/es relacionin els sons amb els animals corresponents. Per comprovar si els infants tenen algun coneixement previ, realitzarem preguntes sobre els animals que estiguin relacionats amb l’activitat. Per exemple, podríem preguntar si coneixen a la vaca, si han vist alguna algun cop, si saben quin so fa, etc. A partir d’aquí portaríem a terme l’activitat. L’educador/a explicarà amb un llenguatge coherent i entenedor l’activitat a realitzar. Cada infant l’haurà de fer seguint un ordre, s’aproparà a la pissarra digital i amb el dit haurà de prémer a un so per escoltar-lo i identificar-lo i en acabat el relacionarà amb la imatge de l’animal, i així amb la resta d’imatges. Si algun nen/a li costa els companys podran ajudar sempre i quan ho digui el/la mestre/a. Aquesta activitat té una dificultat adequada per a la edat a la qual va adreçada. Està composta per quatre imatges amb el seu so corresponent, una vegada l’activitat ha estat realitzada satisfactòriament, s’afegiran noves imatges i es podrà augmentar la dificultat.

  • Objectius:
  • Desenvolupar l’atenció
  • Treballar l’escolta
  • Identificar el sons de cada animal.
  • Treballar la coordinació òcul-manual
  • Treballar el llenguatge
  • Potenciar el treball en equip
  • Afavorir el treball en equip
  • Saber relacionar el so amb l’animal adequat
  • Estimular el sentit de l’oïda


  •  Activitat 2 (de 4 a 5 anys) Fem memòria!

En aquesta activitat l’objectiu principal és que treballin la memòria. Hi hauran tres imatges diferents però cadascuna estarà repetida un cop, per tant n’hi hauran sis. Els infants hauran de tocar la imatge per veure quin animal és i a continuació destaparan una altra, si coincideix tindrem la parella i sinó ho és hauran d’anar destapant fins que les emparellin totes. Si l’infant té alguna dificultat l’educador/a i/o els companys l’ajudarà. Quantes més vegades és treballi aquesta activitat, a poc a poc es podrà augmentant la quantitat d’imatges que creiem adequades per a que sigui més complexa. La finalitat és que destapin la menor quantitat de vegades les imatges i encertar a la primera.

  • Objectius:
  • Potenciar la memòria
  • Relacionar imatges iguals
  • Desenvolupar la memòria fotogràfica
  • Afavorir l’agilitat mental
  • Augmentar l’atenció
  • Treballar la coordinació òcul-manual
  • Desenvolupar la confiança
  • Incrementar la socialització amb els companys


  • Activitat 3 (de 5 a 6 anys) Realitzem un trencaclosques
En aquesta última activitat hem utilitzat una imatge d’una granja, on recull un conjunt de diferents animals, la imatge està trencada en quatre peces per a que els nens/es l’ordenin. L’infant haurà d’anar movent amb el dit les peces fins formar el trencaclosques. Es fixarà amb els colors per relacionar les imatges fins formar-ne una. Una vegada realitzada l’activitat analitzarem com ha anat i mirarem si s’han complert els objectius d’aprenentatge.

  • Objectius:
  • Conèixer els animals que formen part d’una granja
  • Afavorir l’atenció i la percepció dels infants
  • Potenciar la percepció visual
  • Augmentar la imaginació
  • Afavorir la coordinació entre les peces
  • Treballar la comunicació entre professor i alumne.


AVALUACIÓ

En cada activitat tindrem en compte alguns dels aspectes següents: la rapidesa en que s’ha desenvolupat, l’atenció dedicada, la motivació dels nens/es, el seu interès, el ritme d’aprenentatge de cada infant, la relació amb els companys, les habilitats de cada un d’ells, la durada de l’activitat, la dificultat que ha tingut, si ha hagut algun problema d’aprenentatge, la comunicació, el llenguatge verbal utilitzat, etc.
Tots aquests aspectes seran importants a l’hora d’avaluar l’activitat, per tant cal que l’ educador/a els tingui present alhora de realitzar qualsevol activitat. Per tal de fer una bona avaluació, abans haurem de realitzar un detallada observació i anotar aquells aspectes que ens hagin cridat l’atenció, i, per acabar es milloraran aquells que ho necessiten per altres de millors.

CONCLUSIÓ

Totes les activitats que hem elaborat es realitzen a través de les noves tecnologies i és important i interessant que els infants des de petits aprenguin d’una manera divertida i motivadora. Les activitats tenen una finalitat educativa positiva per l’aprenentatge dels infants., és a dir, l’educació és la base de l’ aprenentatge
Per aquesta raó creiem que cada vegada hi haurà més innovació relacionada amb l’educació.


Aquí us deixem el projecte, esperem que us agradi!  ;)




















4 comentarios:

  1. Hola!
    Des d'un petit món volem felicitar-vos pel vostre projecte i comentar que ens ha agradat molt la vostra presentació.

    Seguiu així!

    ResponderEliminar
  2. Els cuquets// Hola amics!
    Quina gran temàtica que heu escullit més interessant pel projecte: els animals de la granja! Ens ha encantat de de debó, seguiu endavant

    ResponderEliminar
  3. LES TECLES us felicitem pel vostre blog. És molt divertit i a la vegada interessant. Enhorabona pel projecte final.
    A seguir endavant i recordeu que sempre FEM XERINOLA !

    ResponderEliminar
  4. Menudo proyectazo! Guapísimo y trabajado, el tema muy llamativo, y la presentación perfecta!

    ResponderEliminar