adelgazar

viernes, 29 de octubre de 2010

Castanyes, panallets i moniatos!

Hola a tots i a totes!!Tots Sants ja arriba i per això hem de preparar castanyes, panallets i moniatos per a què sigui una autèntica castanyada!
Avui, hem preparat a casa els panellets i ens han quedat deliciosos!És fàcil de fer tot i que és una mica laboriós!
Castanyes, panellets, moniatos i moscatell
Aquí us deixo la recepta que nosaltres hem utilitzat volem comprobar els bons pastissers que són:



Panellets amb base d’ametlla
- 1 quilo d’ametlla en pols
- 1 quilo de sucre 
- 200-300 grams de patata bullida
- 2-3 llimones

Complements de la massa
- 1 o 2 llimones
- 300-400 grams de xocolata negra fondant

Per guarnir:
- 6-8 ous
- 100-200 grams de pinyons
- 100-150 grams d’ametlla ratllada i/o picada
- 25 grams d’ametlles senceres torrades
- 30-50 grams de fideus de xocolata
- 300-400 grams de xocolata negra fondant

- una mica de margarina
- farina
- paper d’alumini
- 1 ratllador
- una superfície de marbre
- 1 forn
- 1 espremedora
- 1 pinzell
- 1 bol i 1 forquilla per batre els ous
- 1 safata pel forn

Per fer la massa de massapà

Abans de res, es recomana fer la massa un dia abans de la preparació dels panellets. Una vegada dit això comencem.
Unta amb margarina una superfície llisa com ara el marbre de la cuina. Tira l’ametlla i el sucre i barreja-les bé. Després, afegeix la patata bullida, i aconsegueix fer una massa lligada amb tots aquests ingredients. Per acabar, ratlla la llimona amb el ratllador i afegeix-la a la massa. Una vegada estigui tot ben lligat pots començar a donar forma als panellets.

Per fer la massa de xocolata

Ratlla la xocolata fondant amb el ratllador i afegeix-la a la massa del massapà. La quantitat és al gust, però la idea és que la massa quedi ben fosca perquè tingui gust a xocolata.

Per fer la massa de llimona

Perquè tingui gust a llimona només cal afegir el doble de llimona ratllada i el suc exprimit amb l’espremedora. Però ves amb compte que la massa no agafi un gust massa amarg. Si et queda massa àcida, es pot rebaixar el gust afegint més sucre.

I ara...a fer els panellets!!!

Una vegada lligada la massa de massapà, o de xocolata o de llimona, només cal que facis les boletes, les enfarinis i les untis amb la clara muntada.
De pinyons
Deixa els pinyons en repòs amb clara d’ou, posa els pinyons a la massa, els pintes amb rovell i ja estan llestos per ficar-los al forn.
D’ametlla ratllada i/o picada
Fas el mateix que amb els de pinyons, però amb l’ametlla ratllada o picada.
D’ametlla sencera
Afegeixes l’ametlla sencera torrada a sobre, i també la pintes amb rovell d’ou.
De llimona
Per a aquest panellet no es necessita cap extra. Només amb la massa de llimona, li dones la forma que vulguis, el pintes amb rovell i al forn.
De xocolata
Aquests panellets són una mica diferents. Abans de guarnir-los han de passar pel forn. Una vegada fets, es deixen refredar, s’hi aboca la xocolata fondant desfeta (si vols es pot desfer al microones amb una mica d’aigua o de llet) i s’arrebossen amb els fideus de xocolata.

Per ficar-los al forn...

Abans de ficar els panellets al forn cal preparar la safata i cobrir-la amb paper d'alumini. Es aconsellable afegir una mica de farina perquè no s’enganxin.
Escalfa el forn durant una estona abans de ficar els panellets. Després, deixa que es coguin a una temperatura mitja-alta uns deu minuts. De totes maneres, abans de treure’ls, demana-li a una persona gran que comprovi que estan fets. 
I un cop cuits, cal deixar-los refredar, i menjar-se’ls després d’unes hores. Tindreu prou paciència?

Els nostres panellets!

miércoles, 27 de octubre de 2010

És la televisió la nova cangur electrónica dels seus fills?

Avui en dia, la televisió té una extraordinària influència en la societat que vivim -especialment, els més joves. La televisió, ens agradi o no, és l’instrument més important del canvi cultural i social; superior a la institució ensenyant per excel.lència: l'escola, amb l’intenció de superar a la pròpia família.

La televisió té efectes positius en el nen, quan se li ha ensenyat a veure-la, com la facilitat per assimilar el llenguatge, i constitueix una excepcional font de coneixements. Però l'abús de la quantitat i la manca de qualitat comporta importants efectes negatius, físics i psíquics, dels quals apuntem els següents: alteracions del son, nerviosisme, fracàs escolar, aïllament, sedentarisme, atròfia l'activitat intel.lectual, pèrdua del discerniment, banalització de la violència.

La televisió a casa pot ser un instrument educatiu i enriquidor. Però cal saber seleccionar amb criteri els espais que veritablement ens interessin i el temps que cal destinar. Proposem els següents consells:
1.    No deixar-los mai sols davant la televisió.
2.    Posar-se d'acord amb ells sobre el temps que es dedicarà cada dia a la TV. Es tracta de posar una "norma de família" que tots respectin.
3.    Evitar que la TV estigui encesa durant els àpats.
4.    No els castigui a no veure la TV. El nen podria pensar i convèncer-se que es tracta del millor i més important passatemps i plaer al qual es pot accedir.
5.    Desaconselli l'ús del comandament a distància.
6.    Eviteu que els nens facin les tasques amb la TV. És una de les costums més contraproduents. La TV és una font d'estímuls audiovisuals i auditius que exigeix esforç mental. La televisió no permet un esforç simultani d'aprenentatge.
7.    Eviti que els nens tinguin un televisor a l'habitació.
8.    Renúncia a veure TV en vacances.
9.    Utilitzeu els programes televisius que veuen els nens per estimular activitats que desperten en ells la participació.
10. Doni bon exemple. Aquest és el consell més important. Els nens compendran la importància que té la televisió en funció del lloc que ocupa als adults de referència.


Moltes families, utilitzen aquest invent per “desfer-se i estar tranquils una bona estona dels seus fills”; és aquesta la finalitat que busquem de la televisió?

martes, 26 de octubre de 2010

Anem de festa a Salou!

Benvolguts/des
Ja estem de festa un altre cop, en aquesta ocasió a Salou, ja que el dia 30 d’octubre de 1989 Salou es va segregar de Vila-Seca de Solcina, així que cada any celebrem aquesta festa, amb diferents actes d’oci, com poden ser paella populars, gegants, diables, balls i celebracions a l’envelat.

Tenim activitats adreçades a tots els públics:
Activitats dirigides als infants:

Divendres 29 d'octubre:
ESPECTACLE INFANTILCRIS GUASOSKI i després, xocolatada!
Horari: A les 18h
Preu: Entrada lliure
Lloc: A l'envelat

INfLABLES I TALLERS PER ALS MÉS PETITSInflables i tallers per als més petits
Horari: De 10 a 13.30h
Preu: Gratuït
Lloc: Entrada lliure

Dissabte, 30 d'octubre
INFLABLES:
Horari: De 10 a 13.30h
Preu: Entrada lliure
Lloc: A l'envelat

TALLERS DE PANELLETS I CASTANYES
Horari: De 17 a 20h
Preu: Entrada lliure
Lloc: A la Masia Tous - C/ Maria de Castillo s/n

Del 30 al 31 d'octubre

LAN XIC'S: ACTIVITATS PER APROPAR ELS NENS A LES NOVES TECNOLOGIES
Activitats per apropar els nens a les noves tecnologies
Horari: De 10 a 13.00h
Preu: Gratuït
Organitza: Associació Joves informàtics de Salou
Lloc: A la Sala Europa del Teatre Auditori de Salou

Diumenge, 31 d'octubre

INFLABLES, TALLER DE MAQUILLATGE DE HALLOWEEN I TALLER DE DECORACIÓ CARABASSES
Horari: 10.00h
Preu: Gratuït
Lloc: A la Masia Tous - C/Maria de Castillo s/n


  Esteu tots convidats!!!

Per veure més actes: http://www.salou.org/






PROA

Sabeu que és el projecte PROA (Programa de Refuerzo Orientación y Apoyo) ?


Descripció:

És una acció positiva que vol proporcionar a l’alumnat que viu en un entorn sociocultural desafavorit unes condicions que l’ajudin al seguiment del currículum escolar, a adquirir hàbits d’organització i d’estudi, a planificar el treball escolar i a aprofitar totes les oportunitats que té al voltant en el seu procés de desenvolupament personal.

L'alumnat d'educació primària i d'educació secundària que està en situació sociocultural desafavorida i que no disposa d’ajut en l’entorn familiar.

El desenvolupament de l’actuació comporta l’atenció a l’alumnat fora de l’horari lectiu. El nombre d’hores d’atenció estarà en funció de les necessitats individuals de l’alumnat i també de les necessitats del centre. Durant aquest període, el centre ha d’afavorir l’aprofitament de tots els recursos i els espais disponibles per aconseguir els millors resultats (ús de la biblioteca, aules TIC, altres espais comuns…). A l’hora d’organitzar els horaris de l’activitat cal preveure les hores de coordinació del monitoratge amb el professorat, i les de seguiment (coordinació LIC, Serveis Educatius...)
L'aportació econòmica provè del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya que envia l'ajuda directament als centres seleccionats en funció de les seves necessitats.

 
- Objectius:
  • Potenciar la igualtat d’oportunitats de tot l'alumnat.
  • Evitar qualsevol tipus de marginació i exclusió.
  • Afavorir l’èxit escolar de tot l'alumnat.
  • Promoure l'ús social de la llengua catalana i potenciar-lo com element d'interacció i de cohesió social..
- Funcions del monitor:
 
Facilitar la integració entre l’alumnat del grup per afavorir les estratègies de col·laboració i l’ajut mutu en la resolució de les tasques escolars.

Ajudar l’alumnat a desenvolupar actituds positives envers l’aprenentatge i a descobrir el gust per aprendre i per la feina ben feta.

Afavorir la integració de l’alumnat nouvingut en l’àmbit escolar amb propostes educatives obertes (activitats lúdiques, joc cooperatiu...).
Afavorir l’ús de recursos que té el centre educatiu (biblioteca escolar, equipaments informàtics...) a l’hora de fer els deures escolars i incentivar el gust per la lectura i per adquirir coneixements.

Afavorir la integració de l’alumnat nouvingut en l’àmbit escolar amb propostes educatives obertes (activitats lúdiques, joc cooperatiu...).

Facilitar l’accés de l’alumnat als recursos que ofereix l’entorn immediat (biblioteca del barri, ludoteques, instal·lacions culturals, centres de lleure, etc).

Facilitar l’accés de l’alumnat als recursos que ofereix l’entorn immediat (biblioteca del barri, ludoteques, instal·lacions culturals, centres de lleure, etc).

- Avaluació de l'activitat
 
El Departament d’Educació proporcionarà els instruments adients per facilitar l’avaluació de les activitats de suport a la tasca escolar; tant pel que fa a la millora dels resultats acadèmics de l’alumnat, com al seu procés d’integració en la vida del centre, com a la millora del procés d’apropament a l’entorn i a la valoració i participació de les famílies.

Aquesta avaluació s’haurà de lliurar a l’assessor/a LIC en finalitzar l’activitat. A la memòria del PEE s’incorporarà una valoració global d’aquestes activitats i, si s’escau, les corresponents propostes de millora per al proper curs.
 


classe d'educació primària
  
 
 
 
 


dinàmica de grup
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Per a més informació:
 
http://www.educacion.es/educacion/comunidades-autonomas/programas-cooperacion/plan-proa.html


- Opinió personal:

Aquest és un reforç molt positiu per aquells nens a l'etapa primària, que els hi costa realitzar les tasques manades a casa, que la seva família no els poden ajudar, per falta de temps o recursos.
Els monitors fan una tasca més centralitzada en ells, ja que els grups són més reduïts, i la seva figura no és la de mestre, és a dir, els nens no han de veure al monitor com un mestre més, sinó que, han de tenir confiança, parlar amb ell, tenir una interacció, i preguntar-li tot allò que no entengui o li costi més de realitzar.
El monitor ha de saber possar-se en la seva situació és a dir tenir empatia, i depenent com abança el grup, realitzar allò que més els agrada per aprender, com fer dinàmiques de grup, ja que aquest projecte no és nomès una eina per ajudar als nens a nivell currícular, sinó que també els ajuda a relacionar-se, participar, i aprenent gaudint. 

domingo, 24 de octubre de 2010

Què entenem per JClic?

És un programa format per un grup d'aplicacions de tipus informàtic que serveixen per realitzar diferents activitats multimèdia, com  per exemple: trencaclosques, exercicis per relacionar, mots encreuats, etc.
Aquesta activitat és utilitzada per educadors/es per tal de  crear activitats interactives. També es trabllen diferenrts àrees del curriculum de les etapes d'educació infantl  fins a educació secundària.
Aquest projecte està format per quatre aplicacions:

-JClic applet: permet traslladar les activitats del JClic en una pàgina web.

-JClic player: és un pograma independente en que una vegada instalat permet realitzar ctivitats des del disc dur de l'ordinador sense que sigui necessasri conectar-se a internet

-JClic author: aquest eina de treball permet crear,editar i publicar les activitats d'una manera més senzilla, i més visual.

-JClic reports:és un mòdul de recollida de dades i generació d'informes sobre els resultats de les activitats realitzades prèviament pels alumnes.


Trencaclosques


Per a més informació aquí teniu un vìdeo on us ajudarà a utilitzar aquest programa:

jueves, 21 de octubre de 2010

La prestatgeria digital





La prestatgeria és un espai des del qual permet als docents i altres entitats relacionades amb l’educació crear llibres digitals, facilita la participación i la interacció entre profesor- alumne i amb la resta del centre, ja que té un fácil accès i a més a més permet crear-los i emmagatzemar-los
Aquest recurs està basat amb el programa MyScrapbook el qual ens permet crear des de llibres digitals com utilizar continguts  webs per la creació d’un llibre. 

És un programa que permet editar els teus llibres de la manera següent: Els llibres s’organitzen per capítols i dins d’aquests les pàgines que els formen. A mida que es van creant pàgines noves automàticament es crea un índex el qual ens permet l’accés a una pàgina determinada oferint un format simple i fàcil de localitzar amb una ullada.
Aquí us deixem el manual de la prestatgeria digital: http://phobos.xtec.cat/llibres/llibres_1/llibre/

A continuació poden veure un video de la prestatgeria digital:


miércoles, 20 de octubre de 2010

Quaderns Virtuals

Què són?
- És una tècnica digital nova que neix i es desenvolupa al Departament d’Educació de  Catalunya, amb la finalitat de transmetre les activitats reals en paper a la xarxa.
- Aquest recurs didàctic permet al professor de qualsevol cicle, avaluar el progrés i rendiment de l’alumnat.
- A més a més ens permet crear diferents tipus d’activitats amb materials diversos.

Característiques:

          - ESTRUCTURA DELS QUADERNS:
Permet treballar de la mateixa manera que com en un quadern tradicional, permetin així escriure comentaris, dubtes, correccions.
Poden ser molt útils per un mateix grup d’estudiants responent així a les seves mancances i reforçant les seves necessitats particulars i pot ser un altra forma de seguir el nivell d’aprenentatge de l’alumne.

         - APARENCES:
Depenent del destinatari, el docent pot escollir l’aparença del quadern, segons el nivell i àrea educativa. L’única cosa que varia és el disseny, ja que els continguts són el mateixos.

Trobem tres tipus:



aparença estàndard
Estàndar
 

aparença infantil
Infantil



aparença formal
Informal
                      - TIPUS D’ACTIVITATS:

- Selecció: Són una sèrie de preguntes que s’han de triar entre una llista de varies opcions.
- Ordenació: Es tracta d’ordenar els elements desordenats.
- Omplir espais: S’omplen espais buits, amb mots que els alumnes creuen correctes.
- Arrossegar: Permeten desplaçar cada resposta a la posició correcta.
- Zones sensibles: Preguntes que poden unir punts d’una imatge.
- Dibuix: Preguntes que l’alumne pot contestar realitzant un dibuix o dibuixar línies i formes a sobre d’una imatge.






Comentari: Trobem que els quaderns virtuals són una manera més didàctica de fer exercicis, ja que permeten realitzar les mateixes activitats tradicionals, però en comptes de ser als tipics quaderns, queden reflectides a la xarxa, amb la facilitat que els professors també poden fer correccions, i segons el curs i el nivell dels alumnes el disseny dels quaderns pot ser més o menys formal o informal.





martes, 19 de octubre de 2010

WebQuest

  • Com ho definim?
Una WebQuest és una eina que forma part d'un mètode de treball de tipus didàctic, consisteix en una investigació guiada amb recursos d'internet. Aquesta eina promou la utilització d'habilitats cognitives, el treball cooperatiu i la millora de l'autonomia dels alumnes. 
  • Quina estructura té?
- Introducció
- Tasca
- Procés
- Recursos
- Avaluació
- Conclusió
- Autors

  • Què necessitem per crear una WebQuest?

És necessari crear una ubicació web que pot ser construida amb un editor HTML, un processador de textos que pugui guardar archius com una pàgina web o fins i tot un servidor de blog.

  • La nostra opinió:

Nosaltres creiem que  la incorporació de les noves tecnologies en les aules, ajuda a que els alumnes interactuin i coneixin nous mètodes d'aprenentatge dins de l'educació. És important que els alumnes aprenguin en tot moment i gràcies a  aquestes tecnologies el que aconseguim és un gran interés i motivació per tots els nens/es.







El projecte eduCAT 1X1

Què és?

És un projecte educatiu on l'alumnat i els professors tenen al seu abast un ordinador portàtil personal, on l'aula es torna "digital", i, per tant, poden estar conectats a internet i tenir accés a continguts i recursos educatius en format digital. És un gran avanç de la tecnologia i gràcies a aquest projecte podem integrar les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) en els centres educatius.
La família també té una participació activa en aquest projecte ja què, són els encarregats d'adquirir aquest ordinador, i han d'estar informats sobre aquest nou recurs educatiu.

Aquest projecte es va iniciar el curs 2009/2010 en instituts d'educació secundària, i

es preveu que en quatre anys el projecte s'estengui a tots els alumnes de secundària i el cicle superior d’educació primària.

Per tenir més informació consulteu a:

lunes, 18 de octubre de 2010

La caça del tresor

La caça del tresor
Què és?
És un tipus de recurs didàctic i interactiu. Consisteix en un full de treball amb diferents preguntes i un llistat d’enllaços el qual els alumnes hauran de buscar les respostes, al final se’ls formularà una gran pregunta, la qual requereix haber assimilat tots els coneixements adquirits durant tota l’activitat.
El full de treball té l’estructura següent:
  •          Introducció.
  •          Preguntes.
  •          Recursos.
  •          La “gran pregunta o pregunta final”
  •          L’avaluació.


Objectius
-          Obtenir i organitzar informacions concretes amb determinats continguts curriculars.
-          Desenvolupar habilitats cognitives implicades a la competencia lectora (relacionar, valorar, sintetitzar..).
-          Apropar les noves tecnologies, sobretot la lectura d’hipertexts.

Com puc crear la caça del tresor?
Primerament, ha de saber quina és la temàtica que vol treballar.
Tot seguit, cliqui  el link el qual surt  tot el què ha de fer pas a pas d’una manera rápida i senzilla per aconseguir la seva caça del tresor, està prepara’t?

La nostra opinió
El considerem un recurs didàctic molt útil ja que permet:
  •          Interectuar .
  •           Adquirir nous coneixements.
  •         Aprendre d’una manera àgil i divertida.
  •           Motivar l’alumnat.
  •           Despertar l’interès per aprendre.


Tots aquests elements afavoreixen l’ús d’aquest recurs ja que probablement l’educador es sent motivat i engrescat en aquest tipus d’activitat didáctica-interectiva  i alhora  afavoreix l’aprenentatge de l’alumnat, en definitva un encert per a tots!

Tarda de cine!

T’agradaria passar una bona estona? Doncs aquesta és la teva!
Des de la Generalitat de Catalunya s’ha impulsat un cicle de sessions de pel·lícules infantils en català; és per això que pots disfrutar amb els teus d’una pel·lícula cada dissabte a les 16’15h amb un cost de 3’5€ per persona.
Aquesta iniciativa, té una durada de cinc setmanes  (inici 16 d’octubre fins el 13 de novembre).
La projecció es farà als cinemes de les Gavarres (Tarragona) i a Vila-seca (Tarragona).

Per a més informació:

jueves, 14 de octubre de 2010

HOT POTATOES


¿Que són?


                        

És un conjunt de diferents eines per elaborar continguts digitals. Es va crear a la Universitat de Victòria (Canadà).
Són recursos interactius, que ens serveixen per realitzar exercicis didàctics a través de webs. Els exercicis que es creen tenen una resposta curta, selecció múltiple, omplir els buits i encreuaments.
A més a més es poden crear exercicis de qualsevol idioma, dissenyar i personalitzar quasi totes les característiques dels programes.

Què conté aquest programa?

- J. ClOZE: genera un text amb buits en blanc on hem d’introduir les paraules que falten



En aquesta aplicació, la farem servir per omplir els buits d’una frase, o paràgraf.
El primer que hem de fer és posar el títol, després en la part de sota hem d’escriure el nostre missatge, una vegada acabat aquest hem de prèmer el botó “auto-huecos” i el programa ens assignarà de forma automàtica les paraules que s’oculten deixant espai per que l’alumne les pugui completar. Aquesta aplicació també la podem realitzar manualment, seleccionant la paraula que volem que desaparegui.



-  J-QUIZ :  En aquesta aplicació es crearan qüestionaris per contestar a una pregunta o definir una qüestió, que la seva resposta sigui una frase o paraula curta. Serveix per la preparació d'exercicis tipo text amb elecció de múltiples respostes.




Aquest test pot ser de quatre tipus:

       - Resposta múltiple: se selecciona una única resposta correcta
       - Resposta curta: s'escriu la resposta en una casella
       - Híbrida: combinació de les dues anteriors
       - Multiselecció: s'han de seleccionar varies respostes d'una llista

- J.Cross: És una eina de Hot Potatoes que s'utilitza per crear puzzles de mots encreuats. En cada quadre s'introdueix una lletra en sentit horitzontal o vertical.


jcross1.JPG (33213 bytes)


- J. Mix: Aquesta opció serveix per crear frases més o menys llargues que el programa desordena i l'alumne les ha d'ordenar.

                     - lletres d'una paraula
                     - paraules o altres elements en una frase
                     - frases en un text




 - J. Match: Serveix per preparar un exercici en el que l'alumne ha d'unir una categoria d'opcions a l'altra, situades en dos columnes diferents.



 



- Comentari: Trobem que aquesta eina de treball és un material molt didàctic, motivador alhora que aprenen i utilitzen les noves tecnologies. Són exercics pràctics fàcils de realitzar, i dinàmics on els alumnes practiquen els continguts donats a classe prèviament.